Oto podstawowe założenia, z którymi pracuję w radzeniu sobie ze stresem:

A. Wszystkie problemy fizyczne, emocjonalne, umysłowe lub duchowe są spowodowane stresem, który definiuję jako reakcję fizyczną na naprężenie fizyczne, emocjonalne, umysłowe lub duchowe. Ja również definiuję "duchowy" jako energetyczny, a nie religijny

B. Stresor to niektóre fizyczne, emocjonalne, mentalne lub duchowe zdarzenie lub stan, z którymi reagujemy, opierając się temu, powodując napięcie. tzn. stres, gdzieś w naszym ciele. Zauważ, że stresor nie powoduje stresu, reakcja to robi. Nie każdy ma tę samą reakcję na konkretnego stresora.

C. Niezależnie od charakteru stresora (fizycznego, emocjonalnego itd.), możemy zareagować na niego z fizycznym, emocjonalnym, psychicznym i / lub duchowym oporem, które powodują napięcie, które samo w sobie jest bezpośrednią przyczyną fizycznych, emocjonalnych, mentalnych i duchowych problemów, gdy stres jest przedłużony.

D. Kiedy starzejemy się, gromadzimy napięcie ze wszystkich źródeł. Im więcej stresu / napięcia mamy już, tym szybciej mamy problem z reakcją na dodatkowy stres. Skutecznym rozwiązaniem jest stosowanie środków fizycznych, emocjonalnych, umysłowych i / lub duchowych w celu zrelaksowania się lub złagodzenia napięcia.

Możliwe stresory i rozwiązania:

Fizyczny

1. Głównym czynnikiem stresującym dla wszystkich jest grawitacja. Potrzeba dość oporu, żeby wstać i chodzić. Być może dlatego potrzebuje się odpoczynku i snu. Dlatego też ćwiczenie jest tak ważne dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Trzeba utrzymywać nasze mięśnie wystarczająco mocno, aby utrzymać siłę ciężkości tak długo, jak tylko będzie to możliwe. Im mniej się ruszasz, tym słabsze, a im większa jest masa, tym silniejsze są mięśnie.

2. Drugim powodem stresu dla większości ludzi, moim zdaniem, jest odwodnienie, a przyczyną numer jeden jest brak wody pitnej. Nawet jedna szklanka wody może często łagodzić wiele bólów i zdrętwienia. Odwodnienie zmniejsza również ilość soli w organizmie, co może powodować ból i drętwienie. Szczypta soli (polecam himalajską - przypis p. Karwat) w szklance wody może często złagodzić taki ból i drętwienie. Odwodnienie może być spowodowane przez niektóre leki, szczególnie te, których skutki uboczne powodują suchość w ustach i zaparciach. Kofeina i alkohol mogą powodować odwodnienie także w ilościach, które różnią się w zależności od jednostki. Istnieją dwa proste testy wskazujące na odwodnienie. Pierwszym jest delikatne przyciśnięcie skóry na grzbiecie dłoni. Jeśli nie od razu wróci do normy, jesteś odwodniony. Drugi to sprawdzenie moczu. Jeśli pachnie lub jest zdecydowanie żółty, jesteś odwodniony.

3. Trzecim z kolei stresorem fizycznym jest brak tlenu. Im bardziej płytkie oddychanie, tym większy stres i tym trudniej jest dotrzeć do komórek organizmu. Najbardziej prostym rozwiązaniem jest głębsze oddychanie częściej. Pikopiko (jeśli to pamiętasz) byłoby bardzo pomocne. Innym prostym rozwiązaniem jest celowe odprężenie się częściej. Naprężenie od jakiegokolwiek czynnika stresującego może powodować bardziej płytkie oddechy i łatwo zauważyć, że aż do wystąpienia poważniejszych problemów fizycznych.

Emocjonalny

1. Najczęstszą przyczyną emocjonalnego stresu jest gniew, który wynika z oporu, co ktoś inny robi lub zrobił. Rozwiązaniem numer jeden jest przebaczenie, co, co prawda, nie zawsze jest łatwe, ale zawsze skuteczne w złagodzeniu napięć spowodowanych gniewem. Dynamind jest niezwykle efektywny, gdy używasz wypowiedzi typu "Kiedy myślę o ... Czuję ... (w Twoim ciele) i może się zmienić" Chcę, by to uczucie odeszło ... itd." Zmiana umysłu na lekcję znaczenia nieprzyjemnego zdarzenia lub czyjegoś zachowania może sprawić, że gniew zniknie. Odmiany gniewu obejmują smutek, żal i ubolewanie.

2. Drugą przyczyną stresu emocjonalnego jest strach, który wynika z oczekiwania bólu lub utraty oraz napięcia, które wynika z tego oporu. Wiedza, umiejętności i Dynamind mogą być bardzo pomocne.

Psychiczny

1. Stres spowodowany przez mózg pochodzi z reguł, na których polega nasze zachowanie, zachowanie innych ludzi oraz warunki i wydarzenia życia w ogóle, a także nasza reakcja na złamanie lub niezgodność z tymi zasadami. Aby zmniejszyć napięciowe skutki naszych zasad, musimy je zmienić lub zmodyfikować, aby zwiększyć tolerancję. Dwa bardzo skuteczne "magiczne" słowa do zastosowania to "I co z tego (ang. So what)?"

Duchowy 

1. Tu mówię o dziedzinie energetycznej, która nas napełnia, otacza nas i łączy nas ze światem. Im więcej wycofujemy się ze świata, z jakiegokolwiek powodu, tym większe napięcie wzrasta w naszym ciele. Rozwiązaniem jest praktyczne poszerzanie tego pola w otoczenie przy użyciu wyobraźni i, lub nawet lepiej, wyobraź sobie, że wychodzisz na pomoc osobom potrzebującym, takim jak ofiary katastrof, a także ich ratownikom i pomocnikom.

www.Huna.org 

A4 Infociacho